Nowy międzynarodowy port lotniczy w Atenach
W projekcie nowego ateńskiego międzynarodowego portu lotniczego (New Athens International Airport – NAIA), zostało użytych 95 przełączników sieci szkieletowej MACH 3000 firmy Hirschmann. Dzięki zastosowaniu specjalnej architektury z mechanizmami nadmiarowości, wysokowydajne przełączniki modułowe, gwarantują najwyższy stopień ochrony przed awariami sieci lotniska. Sieć jest tak zaprojektowana, że w przypadku uszkodzenia łącza danych, w ułamku sekundy zestawiane jest połączenie alternatywne. Szerokie możliwości konfiguracyjne gwarantują maksymalne bezpieczeństwo sieci.
Parametry projektu
- Pasy startowe: 2, każdy o długości 4000 m
- Przepustowość pasażerów: 16 mln pasażerów / rok
- Max. przepustowość odpraw: 6 000 pasażerów / h
- Stanowiska dla samolotów: 89 stanowisk dla samolotów
- Rozpoczęcie budowy: styczeń 1996
- Rozpoczęcie pracy: październik 2000
- Oficjalne otwarcie: marzec 2001
Wymagania
- Rozbudowane funkcje bezpieczeństwa
- 4 500 przełączanych portów Ethernetowych
- 14 budynków
- Połączenia jednomodowe
- Fast Ethernet
- Gigabit Ethernet
- Wirtualne sieci LAN
- Wielopoziomowa nadmiarowość
Rozwiązanie
- Topologia sieci
Szkielet: przełączany pełnodupleksowy Gigabit i Fast Ethernet przez jednomodowe kable światłowodowe, nadmiarowe łącza budynkowe z użyciem dual-homing, nadmiarowe połączenia wszystkich punktów dystrybucyjnych na poszczególnych kondygnacjach, poprzez łącza nadmiarowe do różnych modułów.
- Zakres sieci
Połączenia między 14 budynkami, na terenie lotniska o powierzchni ponad 37 km2.
- Ilość zainstalowanych urządzeń
W sumie 95 sztuk MACH 3000 (52 x MACH 3002, 43 x MACH 3005) do ponad 4 500 połączeń, plus urządzenia ASGE, ETH i GLS
- Zakres wykonanych prac
Selekcja komponentów sieci, szczegółowe planowanie sieci, konfiguracja sprzętu zgodnie z wymaganiami klienta, doradztwo.
Dlaczego Hirschmann?
- Rozbudowane możliwości zabezpieczeń
- Najlepsza koncepcja nadmiarowości
- Poprawna praca w przypadku pojedynczego uszkodzenia, niski COO
- Kompletna rodzina produktów
- Zoptymalizowane zarządzanie częściami zamiennymi
- Duża elastyczność rozwojowa
- Doświadczenie w projektowaniu dla lotnisk
Referencje
- Port lotniczy NAIA – Ateny, Grecja
- Port lotniczy – Stuttgart, Niemcy
- Port lotniczy Chek Lap Kok – Hongkong, Chiny
- Port lotniczy Schiphol – Amsterdam, Holandia Instalacja komunikacji dla systemu oświetlenia lotniska
- Port lotniczy Hong Qiao – Shanghai, Chiny Instalacja komunikacji dla systemu oświetlenia lotniska
- Port lotniczy – Nicea, Francja