Nowy międzynarodowy port lotniczy w Atenach

W projekcie nowego ateńskiego międzynarodowego portu lotniczego (New Athens International Airport – NAIA), zostało użytych 95 przełączników sieci szkieletowej MACH 3000 firmy Hirschmann. Dzięki zastosowaniu specjalnej architektury z mechanizmami nadmiarowości, wysokowydajne przełączniki modułowe, gwarantują najwyższy stopień ochrony przed awariami sieci lotniska. Sieć jest tak zaprojektowana, że w przypadku uszkodzenia łącza danych, w ułamku sekundy zestawiane jest połączenie alternatywne. Szerokie możliwości konfiguracyjne gwarantują maksymalne bezpieczeństwo sieci.

Parametry projektu

  • Pasy startowe: 2, każdy o długości 4000 m
  • Przepustowość pasażerów: 16 mln pasażerów / rok
  • Max. przepustowość odpraw: 6 000 pasażerów / h
  • Stanowiska dla samolotów: 89 stanowisk dla samolotów
  • Rozpoczęcie budowy: styczeń 1996
  • Rozpoczęcie pracy: październik 2000
  • Oficjalne otwarcie: marzec 2001

Wymagania

  • Rozbudowane funkcje bezpieczeństwa
  • 4 500 przełączanych portów Ethernetowych
  • 14 budynków
  • Połączenia jednomodowe
  • Fast Ethernet
  • Gigabit Ethernet
  • Wirtualne sieci LAN
  • Wielopoziomowa nadmiarowość

Rozwiązanie

  • Topologia sieci
    Szkielet: przełączany pełnodupleksowy Gigabit i Fast Ethernet przez jednomodowe kable światłowodowe, nadmiarowe łącza budynkowe z użyciem dual-homing, nadmiarowe połączenia wszystkich punktów dystrybucyjnych na poszczególnych kondygnacjach, poprzez łącza nadmiarowe do różnych modułów.
  • Zakres sieci
    Połączenia między 14 budynkami, na terenie lotniska o powierzchni ponad 37 km2.
  • Ilość zainstalowanych urządzeń
    W sumie 95 sztuk MACH 3000 (52 x MACH 3002, 43 x MACH 3005) do ponad 4 500 połączeń, plus urządzenia ASGE, ETH i GLS
  • Zakres wykonanych prac
    Selekcja komponentów sieci, szczegółowe planowanie sieci, konfiguracja sprzętu zgodnie z wymaganiami klienta, doradztwo.

Dlaczego Hirschmann?

  • Rozbudowane możliwości zabezpieczeń
  • Najlepsza koncepcja nadmiarowości
  • Poprawna praca w przypadku pojedynczego uszkodzenia, niski COO
  • Kompletna rodzina produktów
  • Zoptymalizowane zarządzanie częściami zamiennymi
  • Duża elastyczność rozwojowa
  • Doświadczenie w projektowaniu dla lotnisk

Referencje

  • Port lotniczy NAIA – Ateny, Grecja
  • Port lotniczy – Stuttgart, Niemcy
  • Port lotniczy Chek Lap Kok – Hongkong, Chiny
  • Port lotniczy Schiphol – Amsterdam, Holandia Instalacja komunikacji dla systemu oświetlenia lotniska
  • Port lotniczy Hong Qiao – Shanghai, Chiny Instalacja komunikacji dla systemu oświetlenia lotniska
  • Port lotniczy – Nicea, Francja



Przeczytaj poprzedni wpis:
ETHERNET zamiast fieldbus – Opel optuje za ETHERNETEM

Po raz pierwszy do sterowania produkcją zastosowano światłowody i produkty Ethernetowe firmy Hirshmann, oznaczone symobolem . Przy produkcji nadwozia nowego...

Zamknij